سرور hp

راهکارهای تغییر شماره در تلفن ویپ سیسکو CME

دسته بندی :آموزش ها, تبلیغات, مقالات 2186

 

راهکارهای تغییر شماره در تلفن ویپ سیسکو CME

امروزه کسب  و کارها در حال تغییر سیستم تلفن تجاری سنتی خود به سیستم VoIP هستند و از مزايای متعدد آن بهره مند می شوند. اگر کسب وکار شما در حال حاضر به تلفن ثابت متکی است، با تغییر سیستم تلفن خود به VoIP از امکانات جانبی متعدد، صرفه جویی در هزینه و دسترسی آسان تلفن مجازی بهره مند خواهید شد. در این بخش از مقالات قصد داریم به معرفی و بررسی نحوه تغییر شماره در تلفن ویپ سیسکو CME بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

راهکارهای تغییر شماره در تلفن ویپ سیسکو CME

در بسياری از سناریو يا پروژه ها امکان دارد نياز پیدا کنیم كه بعضی از شماره هایی كه در مرکز تلفن ما رد و بدل می شوند را دستکاری و يا آن ها را عوض کنیم. برای تغییر شماره در تلفن ویپ سیسکو راهکارهای زيادی وجود دارد كه در ادامه به بررسی هر يک از این راهکارها خواهیم پرداخت.

تغییر شماره با دستور Forward Digits

با اجرای این کامند در Dial Peer ها می توانیم مشخص کنیم كه چه تعداد از شماره های گرفته شده توسط کاربر از (سوی راست) باید به سوی مقصد مورد نظر ما ارسال شود. برای مثال به کامند های زیر دقت داشته باشید:

Figika(config)#dial-peer voice 3000 ویپ

Figika(config-dial-peer)#destination-pattern 500T

Figika(config-dial-peer)# forward-digits 5

Figika(config-dial-peer)# ipvr: 192.168.1.100

هر تماسی كه با Dial Peer فوق Match شود روتر به شکل خودکار تنها 5 عدد سوی راست شماره ای كه کاربر گرفته است را برداشته و به سوی مقصد Dial Peer ارسال می کند.

تغییر شماره در تلفن ویپ سیسکو با کامند Prefix

روش بعد كه می خواهیم برای تغییر شماره در تلفن ویپ سیسکو آموزش دهیم، کامند Prefix است. با وارد کردن این کامند در زیر Dial Peer های خود می توانید يک مقدار عددی به ابتدای شماره هایی كه کاربران شماره گیری کرده اند اضافه نمایید. مثلا فرض کنید:

Figika(config)#dial-peer voice 5000 POTS

Figika(config-dial-peer)#destination-pattern.T

Figika(config-dial-peer)# prefix 035

Figika(config-dial-peer)# port 0/1/1

همانطور كه می دانید همه شماره هایی كه کاربران می گیرند با Dial Peer فوق Match شده و به سوی پورت 0/1/1 ارسال می شوند. حالا زمانی كه ما کامند Prefix را وارد می کنیم، روتر به شکل خودکار به ابتدای شماره هایی كه با این Dial Peer ما Match می شوند مقدار 035 را اضافه و به سوی پورت 0/1/1 ارسال می کند. این کامند يکی از متداول ترین دستوراتی بوده كه عموما توسط کارشناسان و شرکت های خدمات ویپ در سناریو های مختلف استفاده دارد.

تغییر شماره در تلفن ویپ سیسکو توسط Digit Strips

در مورد کامند Digit Strips در دیگر مقالات آموزش راه اندازی ویپ تلفن ویپ سیسکو هم صحبت کرده ایم. همانطور كه احتمالا می دانید، با غیر فعال کردن این کامند در Dial Peerها می توانیم کاری کنیم كه قانون حذف اعداد مشخص در Destination Pattern خاموش شود. مثلا تصور کنید می خواهیم تنظیمات خاصی را اعمال کنیم كه روتر تماس های مرتبط با داخلی های بخش راستی را به درستی به مرکز تلفن بخش راست بفرستد. برای این کار از Dial Peer زیر استفاده می کنیم.

Figika(config)# dial-peer voice 5000 ویپ

Figika(config-dial-peer)# destination-pattern 5…

Figika(config-dial-peer)# no digit-strip

Figika(config-dial-peer)# port 1/0:15

همانطور كه گفتیم روتر به شکل پیش فرض اعداد مشخص درDestination Pattern این Dial Peer را در ابتدا حذف و سپس تماس را به سوی مقصد ارسال می کند. زیرا عدد 5 در Destination Pattern تعیین شده است، برای این كه روتر این عدد را از ابتدای شماره حذف نکند باید کامند no digit strips را در زیر Dial Peer وارد کنیم تا این امکان غیرفعال گردد.

 

تغییر شماره در تلفن ویپ سیسکو با Num-exp

با کمک این کامند می توانید تنظیماتی را اعمال کنید تا هر شماره ای كه وارد روتر می شود فورا با يک رقم دیگر جایگزین شود. این کامند به علت پرکاربرد بودن در بخش کانفیگ روتر نوشته می شود. مثلا وارد می کنیم:

Figika# num-exp 1…. 3….

در چنین حالتی همه شماره هایی كه در ابتدای آن ها رقم 1 وجود داشته باشد فورا رقم 3 جایگزین رقم 1 می شود.

 

برای دريافت بهترین خدمات با شرکت نت يک، مرکز بزرگ ارائه خدمات ویپ در ارتباط باشید

نت يک يکی از بزرگ ترین شرکت های ارائه خدمات ویپ و فروش تلفن ویپ می باشد. شما می توانید جهت راه اندازی سیستم ویپ و خرید بهترین تلفن ویپ سیسکو و يا برند های دیگر با ما تماس بگیرید يا به سایت نت يک مراجعه کنید. در نظر داشته باشید كه کلیه خدمات سرویس دهی و تغییرات شماره تلفن ویپ نیز در نت يک انجام می گیرد و کلیه خدمات توسط کارشناسان ارائه می شود. برای دريافت اطلاعات بیشتر به سایت نت يک بروید و از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در این سایت با ما تماس حاصل بفرمایید.

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

    لینک کوتاه:
    به راهنمایی نیاز دارید؟ با ما چت کنید
    سرور استوک اچ پی